Drón
Gépparkunk
Tekintettel arra, hogy az Air – DIA MED Kft teljesen magyar tulajdonú családi vállalkozás, így törvényszerű, hogy a hivatással gyakorolt feladataink közben használt eszközeink külön névvel bírjanak. Hajós ember lévén jött a gondolat, hogy magasszintű ipari drónjainknak is legyen keresztelője.
DJI Mavic 3 Thermal hőkamerás ipari drón „Sentinel 3”
A DJI Mavic 3 Enterprise Thermal, mint hőkamerás ipari drón jobb nevet nem is kaphatott volna Sentinel 3 – nál, hiszen Őrszemként keresi, kutatja az eltűnt embereket, elkóborolt állatokat, végzi napelemparkok felmérését, megrajzolja ingatlanok hőtérképét, keresi a tűzfészket, a még izzó területeket. Őrszemként keresi meg az erdő nagyvadas lakóit és még sorolhatnám a szakmai lehetőségeket. Ezen kívül 56x zoomra képes RGB kamerával is el van látva, tehát vizuális felvételekre is alkalmas. Rövidesen fogom is…
És joggal merül fel a kérdés Benned kedves Érdeklődő, hogy „De miért 3?” A válasz nagyon egyszerűen szentimentális… mint ahogy a bemutatkozásban is olvashattad a cég nevében szereplő DIA mozaikszó jelentését, ez gyermekeink számára utal.
Vizsgált területedet teljesen biztonságban tudhatod, hiszen akadályérzékelő szenzorjainak köszönhetően Sentinel 3 drónunk tárgyakkal történő ütközése szinte teljesen kizárt.
Amiben számíthatsz ránk Sentinel 3 repülése során:
- ingatlan hőtérképének elkészítése
- eltűnt ember keresése
- vadállomány felmérése
- elkóborolt állat felkutatása
Méretének és súlyának köszönhetően kis helyeken is stabilan megküzdünk a feladattal.
DJI Mavic 3 Multispektral multispektrális ipari drón „Liberty 24”
Az Air – DIA Med Kft 2. drón-gyermeke a Liberty 24 keresztnevet kapta, hiszen az általa közvetített fotók, videók és adatok a döntés szabadságát adják Ügyfeleinknek. Szintén szentimentális döntés adta meg a drón sorszámát… A „DIA” gyermekek mindegyike eltérő hónapban, de 24. napon születtek.
DJI MAVIC 3 Thermal specifikációja
Számodra fontos technikai paraméterek, hogy hőkamerát igénylő felméréseiddel kapcsolatban felelős döntéssel minket tudj megbízni:
Zoom:
56x hybrid zoom és 28x digitális zoom
Repülési idő:
45 perc (ideális légköri viszonyok mellett)
Hatótávolság:
8 Km (ideális légköri viszonyok mellett)
Maximális sebesség:
75 Km/h
Hőérzékelő felbontása:
640 x 512 30Hz
Képi felbontás:
42 megapixel
Video felbontás:
4K 30 p
43 Km/h (ilyen erősségű szél mellett is biztonsággal végezzük munkánkat)
Vizsgált területedet teljesen biztonságban tudhatod, hiszen akadályérzékelő szenzorjainak köszönhetően Sentinel 3 drónunk tárgyakkal történő ütközés szinte teljesen kizárt.
Méretének és súlyának köszönhetően kis helyeken is stabilan megküzdünk a feladattal. Zoom: 56x hybrid zoom és 28x
digitális zoom
DJI Mavic 3 Multispektral specifikációja
Számodra fontos technikai paraméterek, hogy multispektrális felméréseiddel kapcsolatban felelős döntéssel minket tudj megbízni:
Zoom:
56x hybrid zoom és 28x digitális zoom
Repülési idő:
43 perc (ideális légköri viszonyok mellett)
Hatótávolság:
8 Km (ideális légköri viszonyok mellett)
Maximális sebesség:
75 Km/h
Hőérzékelő felbontása:
640 x 512 30Hz
Képi felbontás:
42 megapixel
Video felbontás:
4K 30 p
43 Km/h (ilyen erősségű szél mellett is biztonsággal végezzük munkánkat)
Vizsgált területedet teljesen biztonságban tudhatod, hiszen akadályérzékelő szenzorjainak köszönhetően Sentinel 3 drónunk tárgyakkal történő ütközés szinte teljesen kizárt.
Méretének és súlyának köszönhetően kis helyeken is stabilan megküzdünk a feladattal. Zoom: 56x hybrid zoom és 28x
digitális zoom
Keress minket bizalommal
Egy kis drón-történelem…
Bármennyire hihetetlen, a drónok kialakulásának története, az alapfogalom megszületése az 1849. évi velencei felkeléshez köthető.
A Habsburg birodalomban zajló polgári forradalmak és szabadságharcok, illetve Kossuth függetlenségi nyilatkozatának hatására Velence kikiáltotta függetlenségét. Az osztrák birodalom tüzérsége válaszában tüzérségi ostrom alá vonta a várost, mely földrajzi- és domborzati viszonyainak köszönhetően nem volt átütő sikerű, új stratégiát kellett kitalálni.
Franz von Juhatik, az osztrákok tüzérségi hadnagyának korszakalkotó és a hadviselés kimenetelét befolyásolható ötlete az volt, hogy Velencét a levegőből, bombákkal felszerelt ballonokkal támadják, melyeken nincsen személyzet.
Június 12-én az első két ilyen léggömböt a fedélzetén repeszbombákkal és kioldó mechanikus szerkezettel felbocsájtották a célterület felett, ami nem okozott jelentős károkat viszont a velencei lakosság biztonságérzetét jelentősen csökkentették. A város lakosai innentől kezdve tudták, hogy az észrevétlen sérthetetlenségük megszűnt.
Az úgynevezett „Pilótanélküli légijárművek” eredetét, a mai tudásunk szerint innentől számítjuk.
1910-ben Charles Kettering ohio-i katonai mérnök javaslatára megkezdődik a pilóta nélküli repülőgépek fejlesztése, melyek működésüket tekintve kezdetben inkább „szárnyasbombáknak” nevezhető. A robbanóanyaggal feltöltött gép meghatározott ideig képes volt egy vonalban repülni, majd az ellenséges terület felett szárnyait leengedve becsapódott, így előidézve a robbanást.
1914-ben Kettering több, mint 40 db ilyen harci eszköz gyártásra kapott parancsot, melyeket soha nem vetettek be harcmezőn.
Az első világháború, mint minden technikai újításnak, így a rádiófrekvenciás távirányításnak is jelentős teret adott és a harcászat, hadiipar foglalkoztatott kérdése a távirányítású repülőgép volt.
Az egyik ilyen projekt Hewitt – Sperry amerikai haditengerészek automata repülő gépe volt. Az első sikeres tesztrepülést 1917 őszén hajtották végre.
1935-ben brit mérnökök létrehozták a QeenBee nevű pilótanélküli repülőgépet, melynek akkor igen szép repülési paraméterei voltak. Távvezérelhető, 5 km-es hatótáv, 170 km/óra vízszintes repülési sebesség. Kódneve DH82B lett és 1947-ig a Királyi Haditengerészet és a Brit Légierő szolgálatában állt.
A második világháború elejére a pilótanélküli légijárművek sorozatgyártása kialakult, főleg az úgynevezett Target típusú eszközöké.
A 2000-es évek elejéig a drónokat legfőképpen hadászati célokra használták. Térképezés, felderítés, aktív részvétel az ellenséges célpontok megsemmisítésében.
Mára ott tart a technikai fejlődés, hogy a harcászaton és hadviselésen túl magán vagy üzleti támogató célokra, döntést előkészítő békés felmérésekre is széles skálán alkalmazható ez a technológia.